All4Fysio klantenservice

Advies en verkoop
(maandag t/m vrijdag 09.00 tot 18.00 uur)

0341 - 431 055

0item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Benodigdheden voor hardlopers

Het hardloopseizoen is in volle gang. Misschien ben je al een tijdje aan het hardlopen, en begin je hier en daar pijn te krijgen. Herkenbaar? Je bent de enige niet! Veel hardlopers hebben last van blessures aan de knie of enkel, of hebben pijnlijke hielen. Gelukkig kan All4Fysio je ondersteunen; met de juiste brace kan je je pijnklachten ernorm verminderen.

Kniebraces

Wanneer je veel hardloopt, bestaat de kans dat je last krijgt van een overbelaste knie. Hierdoor kun je pijnklachten krijgen, waardoor je iedere keer dat je hardloopt pijn in de knie ervaart. Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Wij hebben diverse braces die je kunt dragen ter voorkoming van (knie)klachten. En heb je al last van je knie? Dan kunnen we je ook aan de beste brace helpen. Een goede brace ondersteunt het kniegewricht en vermindert de pijnklachten. Diverse kniebraces die geschikt zijn voor hardlopers vind je hier.

Enkelbraces

Enkelblessures komen veel voor bij sporters. Vaak gaat het om een verzwikking of verstuiking met bandenletsel tot gevolg. Wanneer je enkel voldoende is herstelt en je weer kan beginnen met hardlopen, is het verstandig je verzwakte enkel te ondersteunen met een brace. Een goede enkelbrace ondersteunt de enkel waardoor je minder kans hebt je enkel (nogmaals) te verzwikken. Enkelbraces die geschikt zijn voor hardlopers vind je hier.

Compressiekousen

Bijna alle hardlopers dragen tegenwoordig hardloopkousen. Dit zijn compressiekousen die druk uitoefenen op het been. Hierdoor verbetert de bloedsomloop en krijg je minder snel last van verzuring. Doordat de spieren meer zuurstof krijgen heb je meer energie en een groter uithoudingsvermogen tijdens het hardlopen. En minder blessures doordat de spieren en gewrichten op hun plaats gehouden worden. Ons assortiment compressiekousen vind je hier. 

Inlegzooltjes

Sportschoenen worden steeds mooier en hipper, maar lang niet alle hardloopschoenen hebben een goede demping. Hierdoor kunnen pijnklachten aan de hiel ontstaan. Wanneer je hier lang mee doorloopt, kunnen deze hielklachten zelfs chronisch worden. Dit kan gemakkelijk voorkomen worden door een paar goede zooltjes met optimale ondersteuning en met perfecte demping in je sportschoenen te dragen. Bijvoorbeeld de MySole Sport Running zooltjes.

 

 Sportvoeding

Ben je een fanatiek sporter? Dan kan je wel wat extra’s gebruiken. Want wanneer je actief sport verlies je niet alleen energie, maar ook zouten, mineralen en vocht. Koolhydraten zijn de belangrijkste bron van energie. Helaas is de koolhydraatvoorraad in de spieren beperkt. Een tekort aan koolhydraten kan je prestatie wel met 50% verminderen. De tekorten in je lichaam kan je aanvullen door het drinken van sportdrank en het eten van energierepen, zodat energie op peil blijft, zowel tijdens als na het sporten. Kijk hier voor ons assortiment sportvoeding.

Stopwatches en sporthorloges

Beginnende hardlopers starten vaak met een hardloopschema. Op een hardloopschema staat precies aangegeven hoeveel minuten je wandelt en hoeveel minuten je hardloopt. Hierbij is het gebruik van een stopwatch ideaal. Een basic stopwatch is voldoende om het schema goed te kunnen volgen. Wij verkopen stopwatches vanaf € 8,95. Wat eigenlijk ook niet bij de hardloopuitrusting mag ontbreken is een sporthorloge. Afstand, snelheid en hartslag zijn immers belangrijke parameters voor hardlopers. De Sigma RC1209 Black Digitaal is een perfect sporthorloge, waarbij een borstband met hartslagsensor wordt bijgeleverd. Lees hier meer informatie over dit sporthorloge.

Touwtje springen

Heb je een keer geen zin (of tijd) om te gaan hardlopen maar wil je toch je conditie op peil houden? Dan kun je natuurlijk ook gaan touwtje springen. Touwtje springen is een effectieve manier om vet te verbranden, en met touwtje springen verbeter je je uithoudingsvermogen. Touwtje springen is best intensief, daarom is het verstandig de training langzaam op te bouwen. Kijk hier voor onze springtouwen.