All4Fysio klantenservice

Klantenservice (geopend van 9.00 - 21:00 uur)

0341 - 431 055 (Nu geopend)

0item(s)

U heeft geen producten in uw winkelwagen.

Filteren

All4Fysio ondersteunt je in iedere hardloopbeweging

Ervaar meer hardloop plezier met de juiste ondersteuning!

Hardlopen is een populaire sport. Logisch, want het een laagdrempelige vorm van bewegen. Je kunt immers hardlopen wanneer, waar en met wie je wilt. Bovendien is het heerlijk om lekker buiten in beweging te zijn en je hoofd leeg te maken. Bij hardlopen liggen er wel blessures op de loer. De meeste blessures zijn het gevolg van overbelasting. Met name voor je knieen is hardlopen een zware sport. Maar ook andere blessures, zoals scheenbeenklachten, enkelblessures en hielklachten komen vaak voor. All4Fysio ondersteunt je in iedere beweging.

Iedere sport behoeft zijn eigen ondersteuning. Kies onderstaand de categorie en ontdek de vele mooie producten die we hebben voor jouw sport hardlopen!

Twijfel je nog wat voor jou het beste product is? Neem dan contact met ons op of bel met onze specialisten: 0341 - 431 055, we helpen je graag verder! Wij zijn bereikbaar van 9.00 - 21.00 uur 

Product was successfully added to your shopping cart.
De beste hardloopbraces
De beste hardloopsokken
De beste hardloop tapes
De beste sportvoeding voor hardlopers
De beste spierverzorging voor en na hardlopen

Veel voorkomende blessures bij hardlopers:

Een veel voorkomende blessure bij hardlopers is de lopersknie. Bij een lopersknie heb je tijdens of na het sporten pijn aan de buitenzijde van de knie. Het is een brandende, stekende pijn, vooral bij buigen en strekken. Tijdens het sporten begint de pijn geleidelijk, en stop je met sporten, dan zakt de pijn weer. De pijn bij een lopersknie kan op zich geen kwaad. Maar als de pijn tijdens of na een activiteit toeneemt, moet je de belasting verminderen. Als je veel last hebt, train dan 1 tot 2 maanden minder lang en minder zwaar . Zo wordt de knie minder belast, en kan de knie herstellen. Voor een lopersknie zijn speciale kniebandjes ontwikkeld die precies op de pees drukken waardoor je klachtenvrij kan lopen.

Shin Splints zijn scheenbeenklachten, deze komen vooral veel voor bij hardlopers. Deze blessure komt door overbelasting van de plek waar de spier aan het scheenbeen vastzit. Na het hardlopen voel je een scherpe pijn aan de voorkant van de onderbenen. Deze blessure kan te maken hebben met de stand van de voeten en enkels. De klachten kunnen verminderd worden door voor een goede demping te zorgen, bijvoorbeeld met goede inlegzooltjes.

Wanneer je hardloopt op een oneffen ondergrond, zoals bij trailrunning, dan kan je voet verkeerd neerkomen. De enkelband rekt uit of scheurt in, en de enkel wordt dik. Leg de enkel direct hoog en koel met ijsblokjes in een plastic zak of een 'ice-pack'. Wanneer je na een verstuikte enkel weer gaat sporten is het verstandig om een enkelbrace te dragen, om een nieuwe verstuiking te voorkomen.

Hielspoorklachten: De brede pees van de voorvoet naar de hiel heet voetzoolpees. Door overbelasting (bijvoorbeeld door hardlopen) kan irritatie van de aanhechting van de voetzoolpees ontstaan. Je voelt dan pijn bij staan en lopen onder de voet bij de hiel, vooral bij het opstaan. Hielspoorklachten kunnen worden verminderd door goede inlegzooltjes.

Een blessure aan de achillespees ontstaat vooral bij een verkeerde voetafzetting en bij niet goed opgerekte kuitspieren. Hierdoor kan de achillespees geïrriteerd en ontstoken raken. Wees voorzichtig met achillespeesblessures, want een pees geneest bij een scheurtje minder snel dan een spier. Heb je vaak last van de achillespees, dan kunnen inlegzooltjes helpen.