De juiste ondersteuning bij lage rugpijn

Lage rugpijn wordt ook wel spit of lumbago genoemd. Het komt veel voor: vier van de vijf mensen hebben er weleens last van. Waardoor de pijn veroorzaakt wordt, is vaak moeilijk te achterhalen. Bij de meeste mensen heeft lage rugpijn te maken met de spieren, banden en gewrichten in de rug. Die zijn dan – simpel gezegd – tijdelijk ‘uit vorm’. Zelfs bij erge pijn is er meestal geen sprake van een ziekte of blijvende schade. De pijn kan ook uitstralen naar de bil of het been. Lang staan of zitten, maar ook bewegen, kan behoorlijk pijn doen. Vind hier de braces die je rug het beste ondersteunen.

Rugbraces bij lage rugpijn

Bauerfeind LumboLoc Rugbrace

Bauerfeind LumboLoc Rugbrace

De Lumboloc rugbrace ontlast en stabiliseert de rug bij pijnklachten zoals spit rugpijn of hernia. De brace strekt de rug en ontlast de tussenwervelschijven. Vier aluminium baleinen in het rugpand van de LumboLoc strekken de wervelkolom en bevorderen een anatomisch correcte en dus pijnvrije houding. De baleinen kunnen achteraf nog naar het lichaam van de patiënt worden gevormd als de individuele anatomie dit vereist. Dankzij de klittenbandsluiting kan de sterkte van de compressiedruk op de buik (en dus indirect de ontlasting van de lendenwervelkolom) individueel worden ingesteld. LumboLoc zit dankzij de anatomische pasvorm altijd comfortabel; het elastische, ademende materiaal sluit perfect op het lichaam aan. Dat maakt van deze orthese een onzichtbare, maar sterke partner tegen spit rugpijn. De Bauerfeind LumboLoc is geschikt bij hevige rugklachten.

Plus- en minpunten

Effectief tegen lage rugpijn.

Anatomische pasvorm.

Thuasne Lombastart Rugbrace 21 cm

Thuasne Lombastart 21 cm Rugbrace

Deze rugbrace laat zien dat een effectieve ondersteuning en comfort samen gaan. De gebruikte materialen zijn licht in gewicht en luchtdoorlatend en door het ontwerp, de rigide baleinen en de tweede sluitband ervaar je de ondersteuning, daar waar die nodig is. Met name de tweede sluitband zorgt voor een zeer effectieve en voelbare ondersteuning tijdens de activiteiten. De rugbrace zorgt voor een constante ondersteuning en een proprioceptief effect. Dit vermindert pijn, helpt als een houdingsreminder en voorkomt extreme bewegingen in de onderrug. De rugbrace zal door middel van de voorgevormde verenstalen rugbaleinen en de intra-abdominale druk (door het voorpand) ontlasting van de tussenwervelschijven verzorgen. De Thuasne Lombastart is geschikt bij matige rugklachten.

Constante ondersteuning.

licht in gewicht

Thuasne Lombafirst Rugbrace 21 cm

Thuasne Lombafirst 21 cm Rugbrace

Deze rugbrace voor de onderrug laat zien dat een effectieve ondersteuning en comfort samen gaan. De gebruikte materialen zijn licht in gewicht en luchtdoorlatend en door het ontwerp en de rigide baleinen ervaar je de ondersteuning, daar waar die nodig is. De rugbrace zorgt voor een constante ondersteuning en een proprioceptief effect. Dit vermindert pijn, helpt als een houdingsreminder en voorkomt extreme bewegingen in de onderrug. De rugbrace zal door middel van de voorgevormde verenstalen rugbaleinen en de intra-abdominale druk (door het voorpand) ontlasting van de tussenwervelschijven verzorgen. De Thuasne Lombafirst is geschikt bij milde rugklachten.

effectieve ondersteuning.

licht in gewicht